היעד של החברה: 1,000 עסקות ליסינג פרטי עד סוף השנה

העלייה בשווי השימוש הופכת את הליסינג הפרטי לנישה מעניינת עבור חברות הליסינג. חברת הרץ הודיעה היום רשמית על כניסה לתחום, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker.

הרץ, שתפעל בשיתוף חברת לאומי קארד, מצטרפת לשלמה-כאל, "איזי פיי" של אלבר וישראקאר (של ישראכרט בשיתוף משקי הקיבוצים). מדובר בשוק קטן למדיי היום. שלמה-כאל עושה כאלף עסקאות כאלה בשנה וישראקאר עשתה, לפי הערכות, כמה מאות מאז שהוקמה ביולי 2009.

עם זאת, בהרץ מעריכים כי קהל היעד מונה כ-190 אלף בני אדם, מספר הכולל רוכשי רכב חדש, שיעדיפו לרכוש מכונית חדשה במימון על פני משומשת וגם כ-10,000 "נוטשי ליסינג", שיוותרו על רכב ממקום העבודה בשל שווי השימוש הגבוה.

דני שמעוני, מנכ"ל הרץ: "מדובר בטפטוף בלבד, אך די בו כדי להשקות את העציץ שלנו". היעד של החברה הוא 1,000 עסקות ליסינג פרטי עד סוף השנה. לפי השיטה שמציעות הרץ ולאומי קארד, וקרויה – "ליסינג תפעולי ידוע מראש", ישלם הלקוח מקדמה של כ-25% עד 40% ממחיר המכונית ב-32 תשלומים שנקבעו מראש ללא ריבית.

בתום התקופה עומדות בפניו שלוש אפשרויות – רכישת המכונית בעבור 50% מהמחיר המקורי לצרכן, החזרת המכונית וקבלת יתרת התשלום או שדרוג למכונית חדשה, וזיכוי הלקוח במחיר המכונית, לפי מחירון לוי יצחק.

לפי בדיקה שערכה הרץ, בעזרת חברת הייעוץ "הד און", הלקוחות לא מתעניינים בשיעורי הריבית בהלוואות אלא בהתחייבות לרכישה חוזרת במחיר מחירון. המכונית, אגב, רשומה על שם הרץ ומחיר המחירון הוא לפי הפחתות הליסינג של לוי יצחק.

בהחכרה מאזדה 3 אקטיב, לדוגמא, ישלם הלקוח מקדמה של 35,550 שקל כמקדמה, לכך יוסיף תשלום חודשי של 995 שקל. בתום התקופה יוכל לקנות את המכונית בעבור 59,250 שקל.

בהחכרת יונדאי i20, יידרשו 30,300 שקל כמקדמה ו-738 שקל ב-32 תשלומים. בתום התקופה אפשר יהיה לרכוש את המכונית בעבור 50,500 שקל. הרץ מציעה גם חבילות הכוללת ביטוח, תחזוקה (כולל העברת מבחן רישוי שנתי) וכן אביזרים שונים.

http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.561041

שיתוף הכתבה