בעודנו ממתינים לפגישה הראשונה עם המנכ"ל שאך לא מזמן נכנס לתפקידו, יכולנו לחוש  במבטיהם של העובדים שחלפו על פנינו סקרנות מהולה באי וודאות, לגבי המשך התפתחותה העסקית של החברה .

 

המנכ"ל אתו נפגשנו הינו בעל רקורד של הצלחות בתפקידי ניהול שונים בשוק התקשורת הישראלי. ולאחרונה ניכנס לתפקידו החדש כמנכ"ל הסניף הישראלי של אחת מחברות התקשורת המובילות בעולם.
במסגרת הפגישה סיפר לנו המנכ"ל כי בין שלל משימותיו החדשות הוא רואה חשיבות רבה לביצוע תהליך מהיר של תכנון אסטרטגי לצמיחה של פעילות החברה בישראל.

יוזמתו של המנכ"ל התניעה תהליך תכנון אסטרטגי בשיתוף עם הנהלת החברה שמטרותיו העיקריות היו למפות את הפוטנציאל העסקי של החברה בשוק הישראלי, למצוא דרכים להגדיל את נתח השוק הקיים ולאתר שווקים ותחומי פעילות פוטנציאליים חדשים.

בתהליך התכנון האסטרטגי אשר נעשה בשיתוף עם הנהלת החברה, היה צורך להתמודד עם אתגרים עסקיים מהותיים הקשורים בפעילות בענף חסר יציבות ובהירות רגולטורית ובשוק תחרותי מאד המאופיין בשחיקת הכנסות דרמטית ומגמתית אצל השחקנים העיקריים.

במסגרת מיפוי המצב הקיים מצאנו שהחברה סובלת מחוסר יציבות ניהולית, היעדר מיקוד עסקי ומורל נמוך בקרב העובדים. בנוסף, הפעילות אופיינה בחוסר זהות מותגית ומיצובית ברורה, תלות גדולה במספר מצומצם של לקוחות, מודעות נמוכה של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים לסל הפתרונות הרחב של החברה ומחסור בערוצי הפצה אשר לא איפשרו נגישות לשווקים נוספים.

על מנת להתמודד בהצלחה עם האתגרים העיסקיים בוצע תכנון אסטרטגי מעמיק שכלל אבחון וניתוח של המצב הקיים באמצעים שונים, ניתוח כלכלי מעמיק וסקר מקיף לבדיקת עמדות ותפיסות של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים. בנוסף בוצע ניתוח בנצ'מרק מול המתחרים בשווקי המטרה.

תוצרי הניתוח היו גיבוש של מפת ומגמות השוק, זיהוי ההזדמנויות והאיומים העומדים בפני החברה, זיהוי נקודות החוזקה והחולשה ואיתור יכולות ליבה קיימות וחסרות.

בהמשך התהליך זיהינו את גורמי המפתח להצלחה שהם תנאי סף לצמיחה של החברה בתחומים בהם היא פועלת והצגנו בפני הנהלת החברה את החלופות האסטרטגיות העומדות בפניה ואת המלצותינו.

במסגרת הדיונים האסטרטגיים עם בכירי החברה סוכמה ואומצה התכנית האסטרטגית ועברנו מיד לתהליך היישום וההטמעה שכלל הכנת תוכניות עבודה מפורטות הכוללות יעדים משימות, משאבים, היערכות ארגונית נדרשת, לוחות זמנים, אבני דרך ומדדי בקרה.

תהליך התכנון האסטרטגי שבוצע תרם ליצירת מיקוד עסקי ומתווה פעולה ברור להנהלת ועובדי החברה, סייע בחיזוק הזהות המיצובית מול השוק ולהגברת המודעות של קהלי היעד לסל הפתרונות הרחב של החברה. השנה הראשונה לאחר תחילת היישום אופיינה בגידול משמעותי בהכנסות וברווחי החברה וביצירת מנועי צמיחה חדשים שיתרמו להמשך הגידול בהכנסות וברווחים גם בשנים הקרובות.

 

גיא מסר – יועץ בכיר לניהול

הד-און ניווט אסטרטגי, עסקי ושיווקי

שיתוף הכתבה